Online Cursus

Jouw Succesvolle Webwinkel Blog

Leer in 90 dagen een Succesvol Webwinkel Blog maken waarmee je 10.000 potentiële klanten bereikt.

Vraag je jezelf weleens af:
“Hoe krijg ik meer kopers naar mijn webwinkel?”

De webwinkel met producten staat. En er zijn natuurijk al wat pogingen gedaan voor de marketing van die producten. 

Sommige dingen werkten, en sommige niet. Maar de resultaten zijn nog niet wat je wilt dat ze zijn 🙁 Er lijkt iets te missen, maar je vraagt je af wat dat kan zijn.. 

Hoe kan het dan dat anderen online zo succesvol lijken te zijn met hun webwinkel? Ze lijken goed te verkopen, en weten hun potentiële klanten te bereiken. Hun doelgroep is enthousiast, geeft leuke reacties en bestelt in de webwinkel.

En natuurlijk wil je dit zelf ook bereiken met jouw (of jullie) webwinkel.
Hoe gaaf zou dat zijn? 

Wat als..

.. je meer bezoekers en potentiële klanten in je webwinkel hebt
.. je beter zichtbaar bent met jouw webwinkel, producten en content
.. je een manier hebt om je te onderscheiden van concurrenten
.. jij en jouw webwinkel als expert worden gezien binnen jouw branche

Ook jij kan je webwinkel succesvoller maken, ook al heb je niet de middelen die andere (grote) webwinkels hebben.

Is het hebben van een webwinkel nog wel winstgevend?

Waar je jaren geleden nog redelijk makkelijk potentiële klanten kon bereiken, is dat tegenwoordig lastiger. Elk jaar komen er webwinkels bij in Nederland. Meer én sterkere concurrenten, waardoor je als webwinkel om de aandacht van jouw potentiële klant moet strijden(!)

Bedrijven en ondernemers gebruiken dan ook verschillende marketing strategieën om de webwinkel en producten te promoten:

Social media

Actief zijn en zichtbaar zijn op social media is als bedrijf natuurlijk heel waardevol.
Alleen, wordt dat steeds lastiger:

  • de (organische) zichtbaarheid op social media neemt sterk af
  • adverteren op bv. Facebook en Instagram is moeilijker winstgevend te maken

Zoekmachines

Als bedrijf wil je natuurlijk hoog in Google en andere zoekmachines staan. En hierdoor gevonden worden door potentiële klanten. Alleen:

  • de top organische posities in zoekmachines zijn moeilijker te bereiken dan ooit tevoren
  • ook het adverteren in Google, zoals Google Shopping, kent steeds meer concurrentie. Met als gevolg dat dit kanaal vaak niet eens meer winstgevend is

Samenwerken met influencers

En ook samenwerken met influencers om de producten te promoten levert lang niet altijd op wat het kost, of wat je er aan tijd in stopt.

Maar wat ontbreekt er?

De marketing strategieën hierboven kunnen heel waardevol zijn voor jouw webwinkel. Maar er lijkt soms wat te ontbreken dat het succesvoller zou kunnen maken. Iets dat je nodig hebt, omdat de concurrentie alleen maar toeneemt.

Wat als je een manier had die al deze strategieën bij elkaar brengt, en versterkt?

Een manier waarbij je strategisch met je marketing bezig bent. In plaats van dat je geen (business)doel of plan hebt. Maar juist een stabiele strategie hebt, waarmee je bouwt aan het succes van de online onderneming?
Yesss! *hi-five*

Het ‘geheim’ om jouw webwinkel te laten groeien is het maken van een succesvol blog.

Uit een onderzoek onder 1000 klanten is gebleken dat:

84%
1 op de 4 mensen
46%

Waarom een Webwinkel Blog dé ideale strategie is voor elke webwinkel

icon gloeilamp 300x300

Een blog helpt met het bereiken van je potentiële klant

Misschien dat je dit al wist.. maar een blog is dé basis van al jouw andere online marketing activiteiten, zoals SEO, social media marketing en adverteren. Het brengt alles bij elkaar en versterkt elkaar:

  • Meer relevante (blog)content op je website betekent meer kansen om gevonden te worden in zoekmachines
  • Blogcontent is in te zetten om het merk en producten beter zichtbaar te maken op o.a. social media en om een band met je volgers en potentiële klanten op te bouwen
  • Blogartikelen kunnen bij adverteren ingezet worden om de webwinkel op een behulpzame en interessante manier zichtbaar te maken zonder dat het meteen opdringerig ‘verkoperig’ overkomt

Kortom: bloggen helpt om beter zichtbaar te kunnen worden en meer (gratis) bezoekers te krijgen vanuit zoekmachines, social media en andere websites. En ook kan bloggen bijdragen aan het aantal verkopen en e-mail inschrijvingen voor je webwinkel!

icon coffee

Een blog helpt bouwen aan vertrouwen in jouw merk

Met de waardevolle tips, hulp en informatie die jij in je blog geeft, laat je als webwinkel zien dat je je doelgroep ondersteunt in hun aankoopproces. Je bent dan de behulpzame verkoper, die ze kunnen vertrouwen. Vertrouwen is een waardevolle basis voor het realiseren van een verkoop, want zeg nou zelf.. wie koopt er nou bij iemand die ze niet vertrouwen?

Daarnaast kan bloggen helpen om de webwinkel te positioneren als expert binnen de branche 💛

icon computer klein

Een blog is een waardevolle online asset

De inhoud van een blog kan continu (potentiële) klanten helpen: dag én nacht, ook als de klantenservice geen mail of telefoon beantwoordt.

Met een webwinkel blog kan je je als webwinkel in veel gevallen onderscheiden van concurrenten in branches waar de concurrentie moordend is, en waarin veel dezelfde producten en services worden geleverd.

Als je een blog behandeld als een waardevol online ‘asset’, een middel waarin je investeert, én goed inzet, dan kan dat een webwinkel langdurig sterker en succesvoller maken. Blogartikelen kunnen dan ook jaren nadat ze geschreven zijn nog bijdragen aan een verkoop.

De investering in een blog kan zich in de komende maanden en jaren ‘uitbetalen’ in de vorm van bijvoorbeeld meer bezoekers, verkopen, naamsbekendheid en een groeiende e-mail lijst. 🤘😎🎉

Heb je een webshop of een website voor je fysieke winkel? Dan kan een blog-pagina niet meer ontbreken.

Blogging is a great way to build your audience and generate more traffic and sales for your business.

Hieronder zie je een aantal voorbeelden van succesvolle webwinkel blogs:

Inspiratie! 😍

Het bouwen van een waardevol webwinkel blog kost tijd en energie. Maar het hoeft niet moeilijk te zijn. Met de juiste aanpak kan jij het ook.

Sil en Nadine

Met onze blogaanpak helpen we jou om een succesvol webwinkel blog te realiseren.

In de jaren dat we online marketing doen, voor onszelf en onze klanten, was er altijd één belangrijke terugkerende factor, voor elke website. Of dat nou een webwinkel in een bepaalde branche was, of een webwinkel waar we een specifieke marketing strategie voor inzetten.

Dé factor die een grote invloed kan hebben op het succes van een website of webwinkel is *tromgeroffel*.. goede waardevolle content op de website!

Bloggen is het ultieme middel voor de e-commerce branche om goede content toe te voegen aan de webwinkel.

Maar niet elk webwinkel blog zal succesvol zijn.

Wat maakt een Webwinkel Blog succesvol?

Ook wij hadden toen we begonnen met online marketing niet de ervaring met (blog)content die we nu hebben. We schreven wel webteksten, maar we hadden niet echt een strategie. 

We hadden geen heldere aanpak voor het schrijven en geen strategie voor bezoekers en zichtbaarheid, anders dan ‘hopelijk geeft de zoekmachine ons nu wél veel bezoekers’. 🙏😅 Kortom, geen sterke aanpak waar je een succesvolle onderneming mee kunt bouwen.

In de loop der jaren zijn we erachter gekomen wat de belangrijkste onderdelen zijn van een succesvol webwinkel blog:

  • het blog sluit aan op jouw ultieme doelgroep
  • het blog bevat overtuigende en waardevolle blogartikelen
  • het blog wordt gezien (en gedeeld) door jouw doelgroep, waardoor er meer bezoekers en potentiële klanten naar de webwinkel toe komen

De strategieën en technieken om dit met jouw webwinkel blog te kunnen bereiken, hebben we uitgewerkt tot een waardevol systeem:

Online Cursus

'Jouw Succesvolle Webwinkel Blog'

3D Cover Cursus Jouw Succesvolle Webwinkel Blog

We hebben ‘Jouw Succesvolle Webwinkel Blog’ gecreëerd om jou een stap-voor-stap systeem te kunnen geven waarin je in 90 dagen leert hoe je een succesvol webwinkel blog bouwt.

Dit systeem is gebaseerd op het OMG model:
Ontdekken, Maken, Gezien worden.

Wat je leert in de cursus en welke resultaten je krijgt

Ontdekken

In de 1e fase leg je de basis van een sterk blog.

Je ontdekt wie jouw ultieme bloglezers en potentiële klanten zijn, wat goede blog onderwerpen zijn specifiek voor jouw webwinkel en producten en wie je als merk en webwinkel bent.

We laten je stap-voor-stap zien hoe je waardevolle onderzoeksmethoden uitvoert. Zoals een doelgroep onderzoek, zoekwoorden & zoek intentie onderzoek en concurrentie onderzoek. Waardoor je over blog onderwerpen schrijft, die jouw klanten inspireert, entertaint of helpt bij hun aankoop. 

Je bent hierdoor nooit meer inspiratieloos voor blog onderwerpen, en je weet in te schatten of een blogartikel interessant genoeg is om te maken.

Ook ontdek je hoe je jouw blogartikelen beter en sterker kunt maken dan die van je concurrent. En hoe je je blog sterker en unieker kunt neerzetten door middel van branding. 

Maken

In de fase ‘Maken’ leer je hoe je een sterk blogartikel kan schrijven. Ontdek de technieken die professionele schrijvers ook gebruiken om overtuigende teksten te schrijven. Schrijf blogartikelen die niet ‘verkoperig’ over komen, maar waar mensen juist enthousiast door worden 😍

Je leert methoden waarmee je waardevolle blogartikelen maakt, op basis van het onderzoek dat je hebt gedaan tijdens de ‘ontdekken’ fase.

We leren je ook hoe je de kans vergroot dat bloglezers doorklikken naar je webwinkel (hint: shoppable content!), hoe je aantrekkelijke blog visuals ontwerpt, en geven we je tools en productiviteithacks om makkelijker en efficiënter te bloggen, zonder uitstel-stress. Je leert in de ‘blogflow’ te komen en blogt met plezier! *pakt laptop en heerlijk kopje thee erbij* 

Gezien worden

Eén van de grootste problemen bij veel webwinkels is dat ze niet genoeg zichtbaar zijn onder hun potentiële klanten.

In dit 3e onderdeel van het blogsysteem ligt de focus op het vergroten van zichtbaarheid van het webwinkel blog, het ‘gezien worden’. Zichtbaarheid is één van de belangrijkste dingen voor een webwinkel, maar wordt vaak als één van de moeilijkste dingen gezien om goed te realiseren.

SEO is een belangrijk onderdeel van deze blogcursus. Je leert een SEO blogplan toepassen dat voor lange tijd waardevol kan zijn voor de zichtbaarheid van het webwinkel blog in zoekmachines.

We willen je daarnaast ook leren hoe je op korte termijn potentiële klanten kunt bereiken met je webwinkel blog. Hiermee kun je in de meeste gevallen binnen enkele weken en soms zelfs dagen (!) je doelgroep bereiken.

We laten je daarbij stap voor stap zien hoe je met een klein budget een effectieve blog promotie advertentiecampagne op Facebook en Instagram opzet. Je kijkt over onze schouders mee, zodat je dat zelf na kunt doen voor jouw webwinkel.

Adverteren op Facebook kan al vanaf €1 per dag. Meer uitleg over het budget dat we hiervoor adviseren vind je  in de veelgestelde vragen over de cursus.

Herhaalbare 'geautomatiseerde' aanpak

Je leert met de cursus ‘Jouw Succesvolle Webwinkel Blog’ een blogsysteem opzetten dat continu bij kan dragen aan het bereiken en helpen van potentiële klanten. Een systeem dat dag en nacht voor je ‘werkt’, ook als de klantenservice slaapt 😴

Je kunt de strategieën, die je leert toepassen, zo vaak herhalen als je wilt!

Stel, je maakt elke maand 2 blogartikelen.
In een jaar heb je als resultaat 24 waardevolle, aantrekkelijke blogartikelen geschreven en toegevoegd aan je webwinkel blog.

Daarnaast promoot je met regelmaat je blogcontent en bereikt hier maandelijks (tien)duizenden potentiële klanten mee. En een deel van deze mensen is nieuwsgierig en klikt door naar het blog, jouw webwinkel.

Wat zou dit betekenen voor het succes van jouw webwinkel?

Waarom bloggen waardevol kan zijn voor webwinkels:

rond-97%

Bedrijven die bloggen ontvangen 97% meer links naar hun website, dan bedrijven die niet bloggen.

rond-434%

Bedrijven die bloggen hebben 434% meer geïndexeerde pagina’s in zoekmachines.

rond-55%

Bedrijven die bloggen krijgen 55% meer bezoekers naar hun website.

Als je je inschrijft voor de cursus krijg je:

icon computer klein

10 Modules

met in totaal meer dan 50 videolessen, waarin je waardevolle blogtechnieken en praktische actiestappen leert om jouw webwinkel blog succesvol te maken

icon potlood liniaal klein

Tools, templates & checklists

ondersteunend lesmateriaal (incl. opdrachten & quizzen) dat jou helpt om meer uit de cursus te halen en te rocken als een boss! ✌️😎

icon badget

Online toegang

tot de cursus, het lesmateriaal, en bonussen die we toevoegen.

Overal bekijken

compacte video’s, die je op vrijwel elk (mobiel) apparaat kan bekijken zoals pc, tablet of mobiele telefoon (zolang je internet hebt). Handig voor waar je dan ook maar bent!

icon globe

1 jaar toegang

een jaar lang een eigen login zodat je 24/7, waar en wanneer je maar wilt, toegang hebt tot alle videolessen en lesmateriaal. Je kunt in die periode de lessen zo vaak kijken als je wilt. 

icon persoon

Ondersteuning

we voegen regelmatig antwoorden op  veelgestelde vragen van onze cursisten toe aan het cursus dashboard en ons blog.

De Cursus ‘Jouw Succesvolle Webwinkel Blog’ is eenvoudig te gebruiken en te implementeren.

We geven je de uitleg, stappen, templates en tools waarmee je een waardevol & sterk webwinkel blog kunt realiseren.

Laten we kijken naar wat je leert per module:

Klik op de modulenaam voor meer informatie over de module.

  • Welkom bij dit blog avontuur! 😀🎉  Je krijgt uitleg over het cursus dashboard, en hoe je voor jezelf het meeste uit de cursus haalt (volgens je eigen planning en in jouw eigen tempo).
  • Ontdek, Maak en wordt Gezien. Ontdek hoe je met het OMG model strategisch je blogdoelen kunt realiseren.
  • Quiz Module 1
  • Bepaal je Merkidentiteit voor het Webwinkel Blog. Leer hoe je een sterker merkidentiteit, huisstijl en uitstraling ontwikkelt, dat als basis dient voor jouw blog. Eén die past bij jou, jouw doelgroep, en webwinkel en branche.
  • Ontdek wie jouw ultieme bloglezers zijn met de Persona Techniek. Lezers krijgen voor je blog, begint met het ontdekken van jouw ultieme doelgroep. We leren je persona boards maken waarmee je sterke blogartikelen schrijft rondom de behoefte van jouw potentiële klanten.
  • Onderscheidt je blog van de concurrent met de Kies-Je-Niche Strategie. Hoe kan jouw blog zich onderscheiden van al die andere webwinkel blogs? Je leert een uniek blog maken met deze strategie.
  • Quiz Module 2
  • Structureer jouw blog ideeën met het Topic Cluster Model. In plaats van willekeurig te bloggen over allerlei onderwerpen, leren we hoe je jouw blog ideeën kan organiseren binnen behoeften en thema’s voor een sterker blog. Dit dient als belangrijk fundament voor het webwinkel blog.
  • Gebruik de Focus Lifestyle Techniek voor meer Betrokkenheid. Een must voor elke webwinkel: Leer hoe je over méér dan alleen jouw webwinkel producten kan bloggen (je verkoopt namelijk geen producten, maar oplossingen!). Ontdek met de Lifestyle Focus Techniek de onderwerpen waar jouw doelgroep enthousiast door raakt.
  • Is jouw blogidee waardevol genoeg? Controleer aan de hand van de BUT formule of jouw blog ideeën goed genoeg zijn om over te schrijven. Dit helpt voorkomen dat je veel tijd stopt in blog onderwerpen waar niemand op zit te wachten.
  • Verschillende behoeften onderzoeksmethoden. We geven je verschillende onderzoeksmethoden om te ontdekken wat de behoeften, vragen en interesses zijn van jouw doelgroep. Krijg hierdoor meer inspiratie en ideeën voor jouw blogartikelen.
  • Voer een Zoekwoorden- en intentie Onderzoek uit. Met welke zoekwoorden en zinnen zoeken jouw potentiële klanten? En waar zoeken zij dan precies naar? We leren jou methoden en technieken je kunt gebruiken om hier achter te komen, zodat je betere en SEO geoptimaliseerde blogartikelen kunt schrijven.
  • Kijk goede blogcontent af bij je concurrenten. Met deze concurrentie analyse strategie leer je welke blog content er werkt voor concurrenten, en hoe jij betere blog artikelen maakt dan hen.
  • Quiz Module 3
  • De mindset van succesvolle bloggers. Ontdek hoe succesvolle bloggers denken, waardoor ze hun blogresultaten kunnen beïnvloeden.
  • Het schrijfproces van professionele schrijvers. Leer over het schrijfproces waarmee succesvolle bloggers strategisch hun beste ideeën uitwerken.
  • Verschillende Blogartikel Typen. Ken je ‘Paint by Numbers’? We geven je de verschillende blogartikel typen voor webwinkels, en templates zodat je deze als simpele invuloefening kunt gebruiken voor het schrijven van je blogartikelen.
  • Schrijf moeiteloos de 1e versie van je blogartikel zonder vast te komen zitten.
  • De Aantrekkelijke Blogtitel Formule. Leer hoe je blogtitels creëert die de aandacht trekken en waar mensen op willen klikken. Gebruik hiervoor onze formule, die gebaseerd is op belangrijke Titel Copywriting Technieken.
  • Schrijf overtuigende blogartikelen met de Storytelling Strategie. “Er was eens een webwinkel ondernemer die een blog succesvol wou maken…” Ontdek de kracht van storytelling!
  • Creëer een professioneel uitziende opmaak. Leer een goede 1e indruk achter te laten onder jouw bezoekers, door je blogartikelen aantrekkelijker en beter leesbaar te maken.
  • Proofreading en editing technieken & tools. Met de juiste technieken en tools maak je de blogartikelen inhoudelijk sterker, en produceer je de uiteindelijke versie.
  • Quiz Module 4

In eerdere modules leer je een aantal belangrijke SEO stappen.
In deze SEO module bouwen we daar op verder.

  • Maak je blogartikel SEO proof. Je leert over on-page blogartikel SEO: een overzicht en checklist van dingen die je kunt doen om je blogartikel SEO proof te maken.
  • Interne Linkbuilding voor blogartikelen. Leer over de kracht en aanpak van linkbuilding binnen je eigen webwinkel en blog.
  • Externe Linkbuilding voor blogartikelen. Leer over de veelgemaakte fouten bij externe linkbuilding, en over manieren van linkbuilding voor blogartikelen waarmee je de kans op betere zoekmachine posities vergroot.
  • Verover de zoekmachine met Featured Snippets. Wat zijn featured snippets voor webwinkels? En hoe maak je de blogartikelen zo dat je de kans vergroot dat je deze felbegeerde posities bemachtigd?
  • Quiz Module 5
  • Maak je blog aantrekkelijker met de juiste visuals. Jouw webwinkel blog kan niet zonder goede visuals. We vertellen je welke visuals je nodig hebt om meer impact te maken met jouw blogartikelen.
  • Converteer bloglezers in kopende klanten met Shoppable Content. Je leert hoe je shoppable content toevoegt aan jouw blogartikelen, zodat je de kans vergroot dat bezoekers doorklikken naar de shop pagina’s van jouw webwinkel.
  • Ontwerp professioneel uitziende visuals in Canva. Kijk met ons mee en ontdek hoe je stap-voor-stap aantrekkelijke blog visuals creëert, en hoe je dit ontwerpt met de populaire online ontwerptool Canva.
  • Quiz Module 6
  • Creëer een waardevolle content kalender. We leren hoe je doelgericht en efficiënt blogt met een blog- en promotiekalender. Eentje die werkt voor jou, waardoor je overzicht en rust creëert tijdens het bloggen.
  • Implementeer de Blog Batch Techniek. We geven je een techniek waardoor je in minder tijd meer (blog)werk kan verrichten.
  • 3 Productiviteithacks van succesvolle schrijvers. Bestrijd de grootste productiviteit valkuilen die bloggers ondervinden. Je leert over:
    • het voorkomen en oplossen van writer’s block
    • hoe perfectionisme resultaten verslechtert (en hoe je dit af kunt leren)
    • hoe je meer zin en motivatie krijgt voor het bloggen
  • Quiz Module 7

Hoe weet je of je bloginspanningen nut hebben? Door blogresultaten te meten! Je kunt daar belangrijke keuzes op baseren, die de toekomst van de webwinkel beïnvloeden.

  • De belangrijkste manieren om blogsucces te meten. Blogresultaten meten kan op verschillende manieren, maar welke zijn de belangrijkste? Je leert hoe je de KPI’s (Key Performance Indicators) kiest die voor jouw blogdoelen van belang zijn, en wat ze inhouden. 
  • Het instellen en uitlezen van de meettools. We leren je hoe je een aantal belangrijke tools, zoals Google Analytics, in kunt stellen en kunt uitlezen om de blog resultaten mee in te kunnen schatten.
  • Leg de ‘before’ vast. Wat is de situatie op dit moment? Uitleg over hoe je die vastlegt zodat je het kunt vergelijken met ‘after’, en de ‘tijdens’ situaties, en verschillen kunt ontdekken.
  • Leer eenvoudig overzichtelijke rapportages te maken. Je krijgt inzicht in wat er gebeurt met je blog. Geen saai ‘papierwerk’, maar wel heldere (semi) automatische overzichten waarmee je kunt beoordelen hoe het bloggen en de promoties gaan.
  • Quiz Module 8

We gaan je leren hoe jij een Facebook en Instagram advertentie campagne voor de promotie van je blogartikelen op kunt zetten. En het is OK als je denkt dat dat ingewikkeld is, of denkt dat je dat niet kunt. We gaan je het tegendeel bewijzen 💪😀

  • De mindset van succesvolle Facebook & Instagram adverteerders. Succesvolle adverteerders denken anders. Leer ook over hoe ‘fouten’ je succes kunnen bepalen. En over de impact die adverteren kan hebben op het succes van de webwinkel.
  • Basis opzet: Stel je Facebook Business manager account in. Hieraan koppelen we het advertentie account en de Facebook Pagina en het Instagram account. Ook stellen we gebruikers en rechten in, en voeren we verificatiestappen uit om effectiever te kunnen adverteren.
  • Facebook Campagne Types voor webwinkel blogs. Wat zijn het, en welke zijn er geschikt voor blogartikel promotie? En waar moet je op letten met betrekking tot de laatste updates die Facebook voor adverteerders doorvoert?
  • Facebook Advertentie Types uitgelegd. Welke zijn er het meest geschikt voor jouw doel van dit moment: het zichtbaar maken van je blogartikelen onder potentiële klanten.
  • Facebook & Instagram doelgroepen onderzoek. Leer over strategieën waarmee we advertentie doelgroepen ontdekken waardoor jouw blogartikelen aan jouw potentiële klant getoond worden. We maken ook gebruik van het persona onderzoek dat je in een eerdere module hebt leren uitvoeren.
  • Ad Copywriting: schrijf Scroll-stoppers. Wat schrijf je in de advertentie zodat mensen stoppen met scrollen of swipen? Hoe betrek je ze bij een advertentie bericht? Daar gaan we in deze les op in.
  • Ad Creative: het ontwerpen van de visuele elementen. Ook de visuals kunnen een advertentie campagne maken of kapotmaken. We leren je hoe je visuals in kunt zetten om een campagne succesvol te maken, en daarmee potentiële klanten aantrekt voor je blog.
  • Advertentiecampagne gaat live! 🎉 Altijd weer een mooi moment. Alles goed ingesteld? We bespreken de dingen die je altijd moet controleren voordat je op de publiceren knop drukt, en de dingen die je tijdens de campagne in de gaten moet houden.
  • Meten en verbeteren van advertentiecampagne resultaten. De 1e resultaten van je campagne zijn binnen: weergaven, kliks, reacties, maar wat doe je ermee? We gaan in op de KPI’s die er toe doen, hoe je de resultaten kunt interpreteren en hoe je ze kunt gebruiken om de volgende campagnes succesvoller te maken.
  • Quiz Module 9
  • Controleer je blog met de 3 Stappen Blog Audit. Niets is zo belangrijk als het up to date houden van je blog! Leer hoe je met deze blog audit de blogartikelen relevant voor bezoekers en zoekmachines houdt, en ze de webwinkel niet negatief beïnvloeden.
  • Hoe je waardevolle blog routines implementeert. Als regelmatig bloggen nog niet persé je ding is, maar je er wel je ding van wilt maken, leren we hoe je met plezier en gemak blogt! 😀 Leer de routines die er voor nodig zijn om het bloggen soepeler te laten verlopen, zodat het voelt alsof het vanzelf gaat.
  • Stel een eigen blogteam samen. Als je (nog) sneller wilt groeien met je blog, dan kan het samenstellen van een team of het uitbesteden van bepaalde blogtaken een oplossing zijn. We geven je tips over hoe je dit het beste kunt doen en waar je op moet letten.
  • Jaarplanning en tools Nu je eenmaal de  inzichten en strategieën voor je webwinkel blog hebt geleerd, willen we natuurlijk dat je blogsucces hebt op de lange termijn! We geven je hier de nodige templates en tools voor, zodat je kan blijven bouwen aan die waardevolle online asset voor je webwinkel: het blog.
  • Quiz Module 10

En.. dat is nog niet alles.
We hebben nu een tijdelijke actie!

Als je je nu inschrijft voor Jouw Succesvolle Webwinkel Blog, krijg je de onderstaande bonus er gratis bij (t.w.v. €75) 

Cursus SEO Expert Strategieen

Bonus:
SEO Expert Strategieën voor Webwinkel Blogs (t.w.v. €75)

Steel de zoekmachine posities van je concurrent. We bespreken strategieën over hoe je met een blogartikel..

.. een positie kunt bemachtigen die nu ingenomen is door je concurrent.

Wat gebeurt er met mijn zoekmachine posities? Uitleg over hoe je inzicht krijgt in welke zoekmachine posities je blogartikelen innemen, en welke je aan het verliezen bent.

Stel zelf tools in als SEO Assistent. Je leert hoe je SEO tools eenvoudig in kunt stellen als ‘assistent’, zodat jij geïnformeerd wordt over SEO problemen en kansen, en hoe je die op kunt lossen. Als dit ingewikkeld klinkt: jij kunt dit, we laten je elke stap zien. Je kijkt over onze schouder mee.

Soms is het handig (of nodig) om een software tool te gebruiken om bepaalde SEO handelingen te automatiseren, of uit te kunnen voeren. Je krijgt uitleg over het gebruik van die tools.

Veel blogs komen niet van de grond, of zorgen niet voor (betere) resultaten voor de webwinkel.

Wij willen je de strategieën en technieken leren om een goed werkend blog op te zetten, dat op korte én lange termijn waardevolle resultaten op kan leveren voor jouw webwinkel.

En we kunnen niet wachten om dit met jou te delen!

"Je verkoopt geen producten, je verkoopt oplossingen"

Jouw Succesvolle Webwinkel Blog is voor jou als je.. 

(1 of meerdere kunnen van toepassing zijn)

  • .. een webwinkel eigenaar bent of een functie hebt waarin je verantwoordelijk bent voor (het verbeteren van) de website content en/of marketing van een webwinkel

  • .. graag een webwinkel blog wilt opzetten, maar niet weet hoe je verder komt dan alleen het schrijven van een paar blogartikelen

  • .. benieuwd bent hoe een succesvol webwinkel blog werkt en hoe je met de juiste blogtechnieken en methoden meer resultaten kan krijgen voor de webwinkel

  • .. al een blog hebt, maar gefrustreerd bent dat het niks voor de webwinkel doet (terwijl je hier je tijd en energie in hebt gestopt!)

  • .. je wel redelijk tevreden bent met je blog, maar een strategische aanpak waarmee je er meer uit kunt halen ontbreekt

  • .. druk bezig bent met het promoten van de webwinkel, maar je hebt moeite om de zichtbaarheid voor je merk, en het aantal bezoekers en klanten te laten groeien

  • .. gepassioneerd bent en van plan om de webwinkel naar een hoger niveau te tillen en er een succes van wilt maken (met een blog)

  • .. je het zat bent dat je nog steeds geen fulltime inkomsten verdient met je webwinkel en als dit zo doorgaat, je jouw droom van het runnen van een eigen webwinkel uit elkaar ziet vallen 🥺

  • .. de webwinkel al wel een serieuze omzet heeft, maar het blog gedeelte nog niet doet wat je verwacht dat het kan doen voor het succes van de webwinkel
Als 1 of meerdere van bovenstaande situaties van toepassing is op jou, dan kan deze cursus je waarschijnlijk helpen met het realiseren van je doelen.

Jouw Succesvolle Webwinkel Blog zal niet iets voor jou zijn als je slapend rijk denkt te kunnen worden

Een sterk webwinkel blog opzetten kost tijd en energie.

Onze cursus ‘Jouw Succesvolle Webwinkel Blog’ is bedoeld om jou te leren hoe je goed kunt bloggen voor een webwinkel. We leren je de stappen en technieken die je kan implementeren voor het blog, zodat je er zichtbaarheid voor je webwinkel mee realiseert.

We proberen je een zo eenvoudig mogelijk systeem te geven, maar je moet zelf ook bereid zijn om er de nodige tijd en aandacht in te stoppen.

Hier zijn een aantal redenen waarom de cursus 'Jouw Succesvolle Webwinkel Blog' NIET wat voor jou zal zijn:

Je hebt (nog) geen webwinkel blog en bent ook niet van plan om binnenkort een webwinkel blog op te zetten.

Je hoeft op dit moment nog geen webwinkel blog te hebben, maar je moet in elk geval wel het plan hebben om er een op te zetten.

Je bent er totaal niet van overtuigd dat bloggen een waardevolle toevoeging kan zijn aan een webwinkel.

Je wilt slapend rijk worden.

Oftewel, je verwacht resultaten te krijgen zonder dat je ervoor wilt werken.

Vraagje:
“Wil je iets veranderen of blijven waar je nu bent ?”

Als webwinkel kan je je niet veroorloven om een matige webwinkel en merk neer te zetten. Of om slechte service te leveren. Klanten verwachten tegenwoordig meer, en een concurrent is vaak maar een paar klikken verder.

Een blog helpt jouw webwinkel om het merk en de service te versterken. Je geeft daarmee waardevolle content aan potentiële klanten in de vorm van ondersteuning, antwoorden op veelgestelde vragen, tips en handige uitleg of tutorials.

Hoe eerder je begint met bloggen, hoe beter

Bloggen is één van de waardevolste manieren om jouw webwinkel naar een hoger niveau te brengen, meer zichtbaarheid te creëren, en te bouwen aan een grote loyale groep van terugkerende klanten.

Maar, bloggen wacht op niemand. De dynamische online wereld gaat gewoon verder. Je concurrent gaat verder. Hoe langer je bloggen uitstelt als serieus project, hoe langer het duurt voordat je er als webwinkel de resultaten van ziet. Daarom is nu het moment om actie te ondernemen, en het bloggen niet langer  voor je uit te schuiven. 

Het kan zijn dat je nog twijfels hebt.. wij zijn er voor je om je stap-voor-stap door de cursus heen te helpen.

Wanneer je iets nieuws doet, of in iets onbekends stapt, kan dat spannend zijn. Dat is gewoon heel menselijk, en dat begrijpen we. We proberen onze cursussen dan ook zo laagdrempelig mogelijk voor je te maken.

Nadat je bent ingelogd in het cursus dashboard zal het duidelijker worden. Je kan gewoon beginnen bij de 1e module video’s waarin we je uitleggen hoe je de cursus het beste aan kunt pakken.

Dit is je kans om de webwinkel naar een hoger, professioneler niveau te tillen. Een kans om hier echt wat van te maken. Bedenk wat je wil bereiken voor de webwinkel, en ga ervoor!

Het lijkt ons geweldig om daar een steentje aan bij te dragen ❤️

Ga voor de volgende stap.
En neem de beslissing om voor succes te gaan.

You don’t have to be great to start, but you do have to start to be great.

– Zig Ziglar

En als je je afvraagt wie wij zijn..

sil en nadine zwart wit

Hi, Sil en Nadine hier!

We werken al meer dan 15 jaar als digital marketeers en helpen ondernemers en bedrijven, in verschillende e-commerce branches.

Waar het hartje van Nadine sneller gaat kloppen van content marketing en mooie visuals *licks screen*, kan je Sil ’s nachts wakker maken voor podcasts over SEO en Paid Advertising strategieën.

Met onze ervaring, skills en passie vinden we het geweldig om anderen te helpen (online) resultaten te bereiken.

Zo merken we dat bloggen hele gave resultaten kan opleveren. Mits je dus ook de juiste strategieën gebruikt.

En vooral bij webwinkels zien we dat ze nog zoveel kansen laten liggen. Met onze cursus Jouw Succesvolle Webwinkel Blog helpen we je graag om meer met jouw webwinkel blog te doen. Zodat je de webwinkel en het merk naar een hoger niveau tilt.

Als je er klaar voor bent, dan zien we je graag bij de cursus! See you on the other side 😀

Naam Sil en Nadine

Merken en webwinkels waarmee we hebben samengewerkt zijn o.a.

badge 30 dagen garantie

Probeer de cursus 30 Dagen zonder risico

Weet je niet zeker of de cursus Jouw Succesvolle Webwinkel Blog wat voor jou is? We geven je de mogelijkheid om de cursus 30 dagen uit te proberen.

Als de cursus om wat voor reden niet bij je past, stuur ons dan binnen 30 dagen na aankoop een e-mail met de reden en we geven je het volledige aankoopbedrag terug.

We bieden deze garantie, omdat we 100% achter onze cursus staan en er van overtuigd zijn dat deze cursus jouw webwinkel blog succesvol kan helpen maken.

Wil je ons als Persoonlijke Coach?

Vind je het fijn om naast de online cursus met lesmateriaal, ook persoonlijke begeleiding te krijgen? 

We hebben als optie het Blog Premium pakket toegevoegd. Bij dit pakket krijg je naast de cursus Jouw Succesvolle Webwinkel Blog ook 6 Coaching Calls.

Tijdens deze Coaching Calls krijg je coaching en advies op maat, specifiek voor jouw situatie. In deze calls bespreken we samen wat je met je webwinkel en webwinkel blog wilt bereiken, de actiepunten, en evalueren we bijvoorbeeld jouw advertentie campagnes en/of het webwinkel blog.

Deze gesprekken zullen telefonisch of via videochat plaatsvinden. We plannen van tevoren samen de data en tijdstippen hier voor in.

Door mee te doen met de cursus, help je ook anderen

Wij geloven dat kennis en educatie je leven kunnen veranderen. En we helpen graag ondernemende mensen!

Daarom steunen we met een deel van de opbrengst van onze cursussen een aantal goede doelen die mensen een kans geven op een betere toekomst. 

Wij doen dat met ons project Groei en Geef, waarbij we onder andere:

  • Pencils of Promise steunen, een organisatie die scholen bouwt voor kinderen
  • micro krediet verstrekken via Kiva, aan ondernemers in landen waar de kansen niet altijd voor het oprapen liggen
 
 
Pencils of Promise school 2
Bron: Pencils of Promise

.

Heb je vragen?
Hieronder vind je de antwoorden op veelgestelde vragen:

Ja hoor!
Het maakt niet uit of je al een webwinkel blog hebt dat je wilt uitbreiden, of dat je nog geen enkel blogartikel aan je webwinkel blog hebt toegevoegd. 

De cursus is bedoeld voor elke webwinkel met de ambitie om het blog van de webwinkel succesvoller te maken.

We helpen je in de cursus met het maken en promoten van blog artikelen die jouw (potentiële) klanten kunnen helpen, inspireren en entertainen, en daarmee de webwinkel waardevoller kunnen maken.

De cursus bestaat uit meer dan 50 video’s, van 5 tot 20 minuten per video. Je kunt in eigen tempo door de cursus gaan.

De cursus ‘Jouw succesvolle Webwinkel Blog’ is zo opgezet dat je met een tijdsinvestering van ongeveer 2 à 4 uur per week in ongeveer 12 weken door de cursus kunt gaan.

Je hebt standaard 1 jaar toegang tot de cursus, dus je zou de cursus bijvoorbeeld ook in 12 maanden af kunnen ronden i.p.v 12 weken.

Cursussen van Boterham.nl volg je waar en wanneer je wilt.
De cursus is online en je kunt meedoen vanaf achter je computer, of op je tablet of telefoon.

Je krijgt direct na aankoop toegang tot de cursus en je kunt de inhoud ervan, in de tijd dat je toegang hebt, zo vaak raadplegen als je wilt.

Dus geen lange cursusdag waar je aan het einde van de dag niks meer opneemt.
Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken, dat het leren van een nieuwe vaardigheid leuker en succesvoller is wanneer je het opbreekt in overzichtelijke stukken en verspreidt over meerdere momenten!

De cursus leert je om met een advertentie budget van ruwweg €150 – €200 ongeveer 10.000 potentiële klanten te bereiken met een blogartikel. Het is een schatting, maar onze ervaring is dat het voor veel webwinkel situaties een mooi budget is om ervaring mee op te doen.

Adverteren op Facebook kan al vanaf €1 per dag (bron: Facebook)

Advertentiekosten zijn sterk afhankelijk van branche, webwinkel en situatie. We hebben situaties gezien waarbij het (veel) goedkoper is dan €150 – €200 om ongeveer 10.000 potentiële klanten te bereiken, en ook situaties waarbij het duurder was. 

Hou er rekening mee dat je in het begin nog wat ‘leergeld’ betaald, om je doelgroep te leren kennen en ervaring op te doen met adverteren. De campagnes zullen dan nog niet zo effectief zijn als dat ze misschien zouden kunnen zijn.

Vaak daalt de CPM (de kosten per 1000 weergaven) als je meer ervaring hebt, en meer ontdekt hebt wat voor de webwinkel werkende doelgroepen en advertentie uitingen kunnen zijn, en als webwinkel een band met die doelgroep opbouwt.

Advertentiekosten betaal je aan de partij waar jij de advertenties inkoopt. Bij adverteren op Facebook en Instagram is dat Facebook. Advertentiekosten zijn niet inbegrepen in het cursusbedrag dat je betaalt aan Boterham.nl. 

Jazeker, je leert met de Facebook en Instagram advertentie strategieën een manier om op korte termijn zichtbaarheid te realiseren voor je webwinkel onder 10.000 potentiële klanten.

Het zijn strategieën die toepasbaar zijn op de meeste webwinkel blog situaties en je kunt de strategieën zo vaak herhalen als je wilt. Met goede blogcontent kun je die bijvoorbeeld elke maand herhalen.

We kunnen je het bereik onder 10.000 potentiële klanten niet garanderen. We hebben namelijk geen invloed op alle factoren die daarvoor nodig zijn. Maar wij denken dat het voor de meeste webwinkels goed haalbaar is om dit te realiseren met deze cursus.

Leren over deze strategieën is waardevol, ook al zou de conclusie zijn dat voor jouw webwinkel er minder kansen via Facebook en Instagram zijn dan bij andere webwinkels. Ook zonder deze advertentiestrategieën kan de cursus erg waardevol zijn voor je webwinkel.

Als je nog twijfelt of Facebook of Instagram adverteren voor jouw webwinkel geschikt is, neem dan contact met ons op. We proberen dan samen een inschatting te maken of het voor jouw webwinkel situatie interessant kan zijn.

Vaak weet je het pas definitief door een experiment uit te voeren, door een advertentie campagne op te zetten. In de meeste ‘normale’ gevallen is (een deel van) jouw ultieme doelgroep te bereiken via het Facebook advertentienetwerk, maar niet altijd.

Ook zijn er branches en situaties die Facebook weert van haar advertentieplatform, denk aan bedrijven en content die o.a. gerelateerd zijn aan tabak, drugs en illegale producten en diensten (bron: Facebook).

Je krijgt standaard een heel jaar lang toegang tot de cursus en het lesmateriaal. Je hoeft je alleen eenmalig aan te melden en je hebt daarna toegang tot de cursus inhoud.

Er wordt niet automatisch verlengd. Ongeveer een maand voordat het jaar afloopt sturen we je een herinnering, mocht je de toegang tot de cursus willen verlengen. Als je niet reageert, stopt na dat jaar je toegang automatisch.

De cursus bestaat uit online video’s en online teksten die je vanuit het Boterham cursus dashboard kunt bekijken.

Het ondersteunend lesmateriaal (o.a. checklists, templates) kun je downloaden naar je apparaat. Ze worden toegevoegd aan de cursus modules, meestal in .pdf en .doc format.

Jazeker!
Je hebt 30 dagen om de cursus uit te proberen en ook de technieken en strategieën uit te proberen op je website.

Past het niet bij je? Stuur ons binnen 30 dagen na aankoop een e-mail met jouw reden en we geven je het volledige aankoopbedrag terug.

Als fysieke winkel (zonder webwinkel) kan het ook erg waardevol zijn om met een online blog gezien te worden door je doelgroep. 

Wij denken dat je uit deze cursus, ook voor die situatie, veel waardevolle informatie kunt halen. En hiermee het blog van een fysieke winkel succesvoller kunt maken. 

De methoden en voorbeelden die we geven zullen vooral op webwinkels gericht zijn, maar zijn ook grotendeels toepasbaar op fysieke winkel blogs. 

Als fysieke winkel zul je, qua blog onderwerpen en zichtbaarheidsmethoden, meer kunnen focussen op lokale onderwerpen en advertentie targeting. Deze cursus bevat geen specifieke lessen over lokale marketing, maar mocht daar vraag naar zijn dan gaan we overwegen om dit onderwerp toe te voegen.

We bieden je de mogelijkheid om de cursus 30 dagen te proberen zonder risico, zodat je kunt bekijken of de cursus bij jouw winkel past. En als je twijfelt over of de cursus geschikt is voor jouw fysieke winkel blog? Neem dan contact met ons op, zodat we je hopelijk verder op weg kunnen helpen. 

Je kan tegenwoordig bijna alles online vinden.
Maar is het ook toegespitst op jouw webwinkel situatie?

Vaak zijn deze tips bedoeld voor bloggen in het algemeen, en niet persé voor de e-commerce branche. En daarnaast mist er vaak een belangrijk onderdeel: een methode om zichtbaarheid te realiseren voor het blog en de webwinkel.

Het kost dan tijd om de aanpak te ‘vertalen’ naar jouw situatie, en om te selecteren wat er wel en niet relevant is. 

Daarnaast is veel online informatie over bloggen theoretisch en bestaat vaak uit losse tips. 

Met de Jouw Succesvolle Webwinkel Blog cursus geven we 1 systeem, waarin we je specifieke strategieën, voorbeelden en inzichten geven, speciaal voor webwinkels🙂 We houden van praktische toepassingen, waarbij je veel kunt doen in plaats van dat je er alleen maar veel over leest.

En kijk ook eens naar je snelheid van implementatie. Een leuke praktische cursus die je wél toepast is waardevoller, dan alle informatie die je komende jaren online kunt vinden zonder dat je die toepast!

Eén van de redenen dat wij deze cursus hebben ontworpen is dat we jou juist een kant-en-klaar stappenplan willen geven: een systeem dat je keer op keer kunt gebruiken om goede blog ideeën te ontdekken, aantrekkelijke en overtuigende blogartikelen te maken, en met gerichte promotie methoden (direct) zichtbaarheid kunt creëren voor jouw webwinkel blog, en daarmee de webwinkel.

Heb je een andere vraag over de cursus, die hier niet tussen staat?
Laat het ons dan weten!

Gebruik de contactoptie rechtsonder in beeld om ons een privébericht te sturen. Of bezoek onze contact pagina voor meer contactmogelijkheden 👋🏼👋🏻

Doe nu mee en creëer
Jouw Succesvolle Webwinkel Blog

We hebben 3 opties.

Kies hieronder je optie:

blog

495 excl.btw
  • 10 Modules
  • Tools, templates & checklists
  • 1 Jaar toegang tot de cursus
  • 30 Dagen niet-goed-geld-terug garantie
  • Gratis: Bonus t.w.v. €75
  • 6x Coaching Calls

blog pro

Tijdelijke aanbieding
€570
495 excl.btw
  • 10 Modules
  • Tools, templates & checklists
  • 1 Jaar toegang tot de cursus
  • 30 Dagen niet-goed-geld-terug garantie
  • Gratis: Bonus t.w.v. €75
  • 6x Coaching Calls
Populair

blog premium

€1470
1395 excl.btw
  • 10 Modules
  • Tools, templates & checklists
  • 1 Jaar toegang tot de cursus
  • 30 Dagen niet-goed-geld-terug garantie
  • Gratis: Bonus t.w.v. €75
  • 6x Coaching Calls (€900)